Založ si blog

Chernobyl EP. 2 Stretnutie (Poviedka)

Pod hradom stala skupina o štyroch ľuďoch. Hrdzou obnosene obleky perfektne splývali s kamennou stenou opevnenia. Dvaja sa opierali o stenu zatiaľ čo ďalší dvaja skúmali niečo na zemi.

„Že vás napadlo vôbec prísť…“ ozval sa podivný železný hlas.

„To vieš… predstava byť s tebou je dosť odpudivá aj keď sme na povrchu.“  Ozval sa ďalší kovový hlas tento krát spoza mňa. Michael sa nikdy netajil odporom aký mal voči Krištofovi… akoby mohol, Krištof sa vážne vedel dostať ľudom hlboko pod kožu.

„Alex pozri sa.“ Zastavila ma medená rukavica, keď som prechádzal okolo dvoch čupiacich členov skupiny. Podľa hlasu som identifikoval Simonu. To čo mi ukazovala na prvý pohľad vyzeralo ako niečo čo… skratka niečo čo sa nedá ani opísať, pôsobilo to ako abstraktne umenie… až moc abstraktne až potom ako sa začala v tom prehrabávať  sa objavili tvary pripomínajúc kostru, kostru malého človiečika.

„To dieťa mohlo mať nanajvýš päť rokov.“

„Ja viem ale pozri sa lepšie.“ Siahla mi po rukáve, čupol som si k nej a chvíľu hľadel na pozostatky. Kto su jej rodičia? Ako dlho tu je? Patrila do našej skupiny?  Všetky tieto otázky ostanú v mojej hlave až pokiaľ nepríde niečo zaujímavejšie čím zamestnám svoju myseľ, mal som strach že to nepríde moc skoro, avšak opak bol pravdou. Na rebrách sa objavili zvláštne povlaky, nebol to popol, ani špina.

„Myslíš že to je z radiácie?“

„Určite že je Alex čo čakáš že naše kosti samovoľne počas rozkladu začnú meniť farbu na tmavočervenú až hnedú?“

Nie… nečakal som to, ani tuto osobu že si otvorí ústa a vytočí ma do nepríčetnosti len čo sa k nej priblížim.

„Fajn, stavím sa že už aj vieš čo to zapríčinuje…“

„Nebuď hlúpy, obaja vieme že tie kosti musím najprv podrobiť analýze… vážne si nič nepamätáš z príprav na výstup?“

Chernobyl Ep. 1 (poviedka)

03.05.2015

„Alex počúvaš?“ „Teba sa nedá nepočuť….“ „chápeš to? Ľudstvo bolo na rozmachu elektronickej vyspelosti a teraz… pozri sa na nás teraz, beháme v plynových maskách a dúfame že nás ochránia pred zamoreným ovzduším. „Poď už, zvyšok skupiny nás čaká pod hradom.“ Prechádzali sme cez kedysi ľuďmi preplnenú obchodnú ulicu, dnes tam ostali len [...]

Chernobyl prolog (poviedka)

30.04.2015

„v Černobyle došlo k obrovskej nehode, dňa 26. Apríla 1986 vybuchol jeden z reaktorov elektrárne, tisíce ľudí bolo evakuovaných z okolia elektrárne kvôli hrozbe z rádioaktívneho žiarenia…..“ matka si preložila ruku cez ústa ako na čierno bielom monitore nabiehali obrázky z okolia elektrárne. „Bože môj… Alex nepozeraj sa nato.“ Matka preložila cez [...]

War for Peace 12 – Tak ako to všetko je? ! (Enigme)

08.08.2012

Po chvíli tichej a očakávania plnej tmavej nevedomosti čo sa bude diať ďalej, ktorú sprevádza zlý pocit netelesna a jediné čo cítim je vzdialený dotyk na mieste kde by asi mali byť dlane sa ocitneme v tmavej miestnosti, uprostred kriedového pentagramu nakresleného na zemi. Miesto, ktoré tak dôverne poznám a vôňa byliniek, ktorá mi pri smrade spálených hnijúcich tiel tak [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Mort

Fantázia je dôležitejšia ako poznanie.Poznanie je totiž obmedzené, ale Fantázia, tá obklopuje svet

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 36840x
Priemerná čítanosť článkov: 1364x

Autori blogu