Založ si blog

War for Peace 3 – Zápas (Eltai)

Ja a Sam sme vyrastali spolu, jeho rodičia ma našli keď som mal len pár týždňov a vychovali ma aj keď som iný ako ostatný,  Samov otec zahynul na Červenom fronte pred pár rokmi a jeho matka je niekde v Loupe, teda aspoň dúfame že ju tam nájdeme.  Došiel som do skladiska a začal sa obzerať  či niekde nenájdem ten prekliaty magnet. Namiesto  neho som však našiel handry rôznych farieb a tvarou a čierny dlhý kabát s kapucňou. Zo starého sveta.

„Náhoda je blbec…“ pousmial som sa a vyskúšal si ho či mi bude dobrý. Sadol na mňa ako keby ho robili na figuríne s mojou výškou a šírkou. Fajn už len ten magnet. Pomyslel som si. Započul som ako na druhom poschodí ako zapraskali tenké plechy pod ťažkou váhou niekoho, alebo niečoho.

„Sam!“ si to ty?“ nič žiadna odpoveď, položil som si meč na rameno a pomaly smeroval k miestu kde sa ozval buchot. Rukoväť som pevne zvieral v ľavej ruke a jemnými krokmi kráčal pomedzi  pasy, šijacie stroje a kusy oblečenia k hromade popadaných plechov.

„Je tu niekto?“ znova nič bolo ticho. Od chrbta som zacítil ako vzduchom sviští niečo rýchle, prudko som zabodol meč do zemi a postavil sa zaň.

„KTO SI?!“ zhúkol som do prázdna. Započul som kroky ako tá osoba beží k východu ktorým som ja prišiel. Vytrhol som meč a rozbehol sa za ním. Na mostíku ktorý bol nado mnou som zahliadol obrysy postavy, bol tesne nado mnou.  Vyskočil som na posuvný pás ktorý som mal po pravici a bežal po ňom k motoru ktorý ho poháňal, ten bol tak obrovský že som po motore mohol vybehnúť hore a ďalej prenasledovať môj cieľ.  „STOJ!“ zhúkol som na utečenca. „Nemáš kam ujsť.“  V tej tme sa dali rozpoznať iba jeho obrysy no najviac ma vydesili jeho oči, boli presne také ako moje ibaže zelené. Hodil po mne ďalšiu vec a ja som sa prudko zahnal mečom aby som ju rozsekol. Bola to dymová bomba, nadýchol som sa jej a začal sa prudko dusiť.

„Som rád že ta ten meč našiel Eltai.“ Pozná moje meno. Keď som už konečne mohol dýchať on musel byť na stovky metrov ďaleko. Čo myslel tým že je rád že ma ten meč našiel? Ako by ma mohla nájsť vec?  Zišiel som dole k linke kde šili kožené veci, našiel som tu pár čiernych kožených pruhov a nejaké oceľové cvoky. Z nich som si spravil závesné puzdro k meču ktoré som mal na krížoch tak aby mi nebránilo v pohybe a meč vytŕčal z oboch strán mojej šírky.  Na ľavej strane som mal trocha vyzdvihnutú rukoväť aby sa mi ľahšie vyberal meč z puzdra. Čepeľou bol natočený smerom hore aby som mohol zaútočiť hneď ako ho vytiahnem.

„Eltai! Kde sa toľko flákaš? Už sa stmieva!“ počul som Sama ako kričí z opačného konca továrne.

„Už idem!“ popreskakoval som pár pásov a zamieril za Samom.

„Počuj Sam, žijú v okolí nejaký ľudia? Podobný mne?“

„Neviem o nikom takom ako si ty, neďaleko sú usadlosti kde žijú rôzne rodiny ale po väčšine je to tu pusté alebo sú tu pozašívaný lupiči a čakajú na niekoho, koho okradnú poprípade znásilnia keď vyzerá ako ženská a popravde, ty máš od chlapa ďaleko.“

„Sam, ja viem že ty máš smolu na ženské ale nie vďaka nie si môj typ nikdy ním asi ani nebudeš, prepáč.“  Pozeral som mu do tváre a videl ako mu trhá kútikmi. „Nesnaž sa potlačiť ten úsmev Sam, nejde ti to.“

Doširoka sa usmial a prehodil svoju obriu ruku okolo mojich ramien.

„Tak poďme naspäť do Hanu.“  Vrátili sme sa naspäť do podzemia a zamierili do hostinca pri ktorom som strávil minulú noc. Hostinec bol plný chlapov a žien tancujúcich okolo tyčí. Hanský muži v mnohom pripomínali mýtického tvora ktorému sa dostali do priazne po tom čo minulý svet zanikol a Hanské ženy dostali krásu bohýň, vôbec nevyzerali že by patrili k Hanskému národu, boli nežné, pôvabné a zvodné.  Ale naspäť k Hostincu, niesol príznačné meno „Minotaurý raj“ a aj sa to tu na ten raj trocha podobalo. Stoly a stoličky boli z pevného dreva steny a podlaha zasa z mramoru.  So Samom sme si sadli do najtmavšej časti hostinca a pozorovali čo sa deje. Najmocnejší z mužov sa postavil na barový pult ktorý bol uprostred miestnosti. „Muži a ženy hanského národa! Ja Brigádny generál  Ren sa k vám prihováram.“  V miestnosti náhle ostalo ticho a všetci upriamili pohľad na muža v čiernej uniforme čo kričal na plné hrdlo. Dredy mal až pod lopatky a jasno žiarivý chrup priam až bil do očí, svalnaté telo a meč zavesený na opasku, vyžaroval z muža viac než potreboval nato aby ho ľudia počúvali.

„Zajtra ráno vyráža prvý oddiel našich bratov, synov, otcov a manželov na červený front. Idú bojovať za to čo nám už dochádza. Ideme vyhnať Loupských parazitov od vody ktorú mi už nemáme!“ na znak toho že to myslí vážne prudko vystrel ruku zovretú v päsť do vzduchu a v miestnosti začali muži jasať.

„Dnes som tu nato aby som vybral najlepších od vás ktorý sa pripoja, ak budú teda chcieť, rozhodol som sa že to spravíme formou zápasou, kto chce zapíše sa a pobije sa zo svojím súperom ktorý bude v poradí za ním a ten kto ostane nakoniec sa pobije s naším najlepším vojakom. To však neznamená že zoberieme len jedného z vás, budem si všímať oboch zápasníkov a aj keď prehrá môže nastúpiť do armády.“

Chlapi poodsúvali stoly v strede aby vytvorili provizórny ring kde sa budú skúšať  ich schopnosti a potom sa utvorili dva dlhé rady mužov ktorý si chceli zmerať sily v ringu.

„Eltai poď zapíšeme sa. Sam sa už zdvíhal od stola.

„Čakaj oni nám neujdú.“

Sam sa hodil na stoličku a zduto na mňa zazrel.

„Ponáhľaš sa?“

„Nie ale nebaví ma sedieť na zadku a nudiť sa ako pes.“

„Neber to tak pasívne, pes ma lepší život než my dvaja dokopy.“

„Drž hubu smrad a poď sa tam postaviť.“

„Načo ta m budem stáť, keď aj tak som posledný?“ Sam sa zamyslel čo som tým chcel vlastne povedať a keď mu to došlo uvedomil si že by stál v rade niekoľko hodín ako každý a teraz ma aspoň pohodlie a docela dobrý výhľad na mlátiacich sa obrov.  Keď som sa zahľadel do ringu zbadal som ta m dvoch na chlp rovnakých Hanov, obaja rovnako vysoký, v rovnakom oblečení a rovnakou stavbou tela, vlasy mali mierne kučeravé a kráte. Dokonca ešte aj ich útoky boli rovnaké.

„Sam pozri sa do ringu.“

„hm? Čo? Prečo?“

„Mlátia sa tam bratia.“

„Aha….“ otrávene poznamenal.

Hodiny plynuli a v ringu sa striedali  Hani rad za radom, asi nikde inde nemáte príležitosť vidieť toľko násilia ako v Minotauriom raji. Keď sa už schyľovalo ku koncu zodvihol som sa a pristúpil k vojakovi ktorý zapisoval mužov do Ringu.

„Eltai“ povedal som mu svoje meno a on ma zapísal.

„Pôjdeš proti  Nerovi.“ Zahľadel som sa na druhú stranu ringu, stál tam urastený Han s jazvou na krku, a cez oko, jeho svaly boli väčšie ako kohokoľvek iného, chladný výraz tváre napovedal že zabil nejedného muža a že je ochotný zabíjať naďalej.

„Ďalšie kolo!“ zakričal Generál.  Vošiel som do Ringu a ten zjazvený Han tak isto.

„ELTAI a proti nemu NERO! Boj sa môže začať!“

Nero zodvihol ruku nad hlavu a rozbehol sa priamo na mňa, prikrčil som sa a uskočil na bok. Nero zastal a znova sa rozbehol po mne vzduchom letel pravý a potom ľavý hák, pravému som sa uhol a ľavý som vyblokoval rukou, hneď po tom vystrel mohutnú nohu ktorou ma chcel zasiahnuť do hrude. Vyskočil som a odrazil sa od jeho nohy preletel som ponad jeho hlavu sťa pierko a jemne pristál na nohy.

„Óó vyzerá to tak že Eltai sa s Nerom hrá, pozoruhodné sledovať tento zápas.“ Ozval sa Generál sledujúc hru.

Nero stál na druhom konci Ringu a ja som mal čas pozrieť sa na Sama, ten stál opretý o môj meč v úzadí a potmehúdsky sa škeril, doslova jeho úsmev vravel, vedel som že si z neho budeš strieľať,.

„Eltai! Tak ty sa chceš hrať? Tak sa budeme hrať!“ Nero siahol pod svoj šedý plášť a vybral dve obrovské dýky, na rukoväti pripomínala boxer s ostňami na ktorom bola dorobená čepeľ. Vojaci sa zdvíhali že ho zastavia, keď že zbrane boli zakázané.

„Stojte!“ zhúkol generál. „Tento zápas si pozriem.“  Nero sa znova rozbehol po mne no tento krát mal ruky  za sebou pripravený seknúť len čo sa priblíži dostatočne.  Ľavou rukou mi mal preťať hrdlo a pravou rozrezať brucho, znova som sa prikrčil  a vyhol sa tak hornej čepeli, spravil som kotúľ a tak sa dostal za Nera a mimo nebezpečie. Prudko som sa odrazil od zemi a skočil na Nerov chrbát. Rukou som mu prudko vrazil do temena hlavy a on sa zvalil na zem.

„Eltai!“ Otočil som sa na miesto odkiaľ zaznelo moje meno a videl som ako vzduchom letí môj meč. Zabodol sa do zeme kúsok odo mňa. Pevne som uchopil jeho rukoväť a vytrhol ho z mramoru. Nero sa medzi tým postavil a zaujal bojovú polohu.

„Myslíš si že ta meč ochráni?!“  Nero vyskočil do vzduchu a oboma dýkami padal priamo na mňa, uskočil som dozadu a prudko sa zahnal mečom smerom k nemu, len tak-tak zodvihol svoju zbraň a zastavil moju čepeľ ostňami na rukoväti.

„Nechcem ťa zabiť, vzdaj to alebo odlož zbrane.“ Prihováral som sa mu pokojným  hlasom.

„Zabijem ťa, nemáš právo žiť v Hanne nie si jeden z nás!“ Celý rozzúrený sa rozbehol po mne, sklonil som pohľad a spustil ruky vedľa tela. Bol už tak blízko že som započul jeho dych Prudko som zodvihol meč a jeho dýky zastavili na jeho čepeli.

„Máš pravdu, nie som Hann, ale žijem tu a bojujem o prežitie tak ako ty!“ Prudko som šklbol mečom do vzduchu a Nerovi vyleteli z rúk zbrane, oprel som si meč pozdĺž svojej ruky a druhou ho chytil za rukoväť. Priskočil som k Nerovi a čepeľ mojej zbrane zastavila tesne na jeho krku.

„Je koniec….“

 

Chernobyl EP. 2 Stretnutie (Poviedka)

13.05.2015

Pod hradom stala skupina o štyroch ľuďoch. Hrdzou obnosene obleky perfektne splývali s kamennou stenou opevnenia. Dvaja sa opierali o stenu zatiaľ čo ďalší dvaja skúmali niečo na zemi. „Že vás napadlo vôbec prísť…“ ozval sa podivný železný hlas. „To vieš… predstava byť s tebou je dosť odpudivá aj keď sme na povrchu.“ Ozval sa ďalší kovový hlas [...]

Chernobyl Ep. 1 (poviedka)

03.05.2015

„Alex počúvaš?“ „Teba sa nedá nepočuť….“ „chápeš to? Ľudstvo bolo na rozmachu elektronickej vyspelosti a teraz… pozri sa na nás teraz, beháme v plynových maskách a dúfame že nás ochránia pred zamoreným ovzduším. „Poď už, zvyšok skupiny nás čaká pod hradom.“ Prechádzali sme cez kedysi ľuďmi preplnenú obchodnú ulicu, dnes tam ostali len [...]

Chernobyl prolog (poviedka)

30.04.2015

„v Černobyle došlo k obrovskej nehode, dňa 26. Apríla 1986 vybuchol jeden z reaktorov elektrárne, tisíce ľudí bolo evakuovaných z okolia elektrárne kvôli hrozbe z rádioaktívneho žiarenia…..“ matka si preložila ruku cez ústa ako na čierno bielom monitore nabiehali obrázky z okolia elektrárne. „Bože môj… Alex nepozeraj sa nato.“ Matka preložila cez [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Na Slovensku od začiatku roka evidujú 390 prípadov čierneho kašľa

19.04.2024 12:21, aktualizované: 14:00

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Mort

Fantázia je dôležitejšia ako poznanie.Poznanie je totiž obmedzené, ale Fantázia, tá obklopuje svet

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 36828x
Priemerná čítanosť článkov: 1364x

Autori blogu